close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איזו מכונת קפה עדיפה - פולים או קפסולות?

מערכת שורשי חשוון, תשפד25/10/2023

מה ההבדל בין מכונות הקפה השונות ומה היתרונות של כל אחת?

תגיות:
צילום: canva

כיום, צרכני וחובבי קפה יכולים לבחור מבין מבחר רחב של מכונות קפה. מצד אחד יש את המכונות הפועלות באמצעות קפסולות ומצד שני יש את המכונות הפועלות על בסיס פולים. אם כן, מה היא האפשרות הטובה ביותר? כדי לסייע לכם לענות על השאלה, נסקור את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות.

מכונות קפסולות
למכונות מבוססות קפסולות ישנם מספר יתרונות. ראשית, מכונת קפהמסוג זה מציעה נוחות גדולה. כל מה שצריך הוא להכניס את הקפסולה לתא המתאים, ללחוץ על כפתור ולהמתין מספר

שניות לכוס קפה חמה ומנחמת. מדובר בדרך נוחה ומהירה לשדרג את הבוקר.

יתרון נוסף הוא העקביות של המכונה. הקפסולות מכילות כמות מדודה וקבועה של קפה, דבר המבטיח שכל כוס תהיה מצוינת כקודמתה. כמו כן, מכונות אלה מציעות גיוון רב. ניתן לבחור קפסולות בטעמים או קפסולות בדרגות חוזק שונות, כדי להתאים את החוויה באופן אישי.

לבסוף, יתרון משמעותי נוסף הוא היכולת לנקות את המכשיר בקלות רבה. אין צורך להתמודד עם לכלוך של קפה טחון ובמכשירים רבים יש גם פונקציה של ניקוי פנימי עצמי.

לצד היתרונות הרבים ישנם גם חסרונות אותם כדאי להכיר. ראשית, ישנו עניין הקיימות. הקפסולות יכולות להיות מזיקות מאוד לסביבה, שכן הן אינן מתכלות ומכילות פעמים רבות פלסטיק. ישנן חברות המציעות תוכניות מחזור, המאפשרות צמצום של הנזק. 

עוד חיסרון חשוב הוא הטריות. הקפה הטחון הנמצא בקפסולות נטחן מבעוד מועד. אמנם מדובר באפשרות נוחה, אך היא אינה משמרת בצורה הטובה ביותר את הטריות והארומה של הפולים הטחונים.

מכונות קפה מבוססות פולים
גם למכונות מבוססות פולים יש מספר יתרונות נהדרים. ראשית מכונות אלה מציעות טריות שאין שניה לה. ניתן לטחון את הקפה במקום, ממש לפני הכנת המשקה. כך ניתן לשמר את הטריות והארומה של הפולים. התוצאה היא כוס קפה ארומטית ומלאה בטעם. 

יתרון נוסף של מכונות אלה הוא שהן מציעות יכולות רבות של התאמה אישית. למשתמשים יש שליטה מלאה בתהליך הכנה, שכן ניתן להתאים את גודל טחינת הפולים, את יחס המים וזמן המיצוי. כמו כן, מדובר בבחירה משתלמת כלכלית. העלות הראשונית של המכונה אמנם תהיה גבוהה יותר, אך בטווח הארוך העלות של פולים נמוכה יותר מהעלות של קפסולות. כמו כן, אפשרות זו היא הרבה יותר ידידותית לסביבה, שכן היא מייצרת פחות פסולת.

ישנם כמובן גם חסרונות לבחירה זו. ראשית, ישנה עקומת למידה מסוימת שצריך לעבור לפני שמצליחים להשתמש במכשיר בצורה הטובה ביותר. כמו כן, מכשירים אלה לרוב דורשים יותר זמן של תפעול וניקיון. לכן, זו אינה האפשרות הטובה ביותר למי שרוצה להכין משקה במהירות. הניקיון של המכונה צריך להיות הרבה יותר יסודי והוא דורש יותר תשומת לב לפרטים, כדי לשמור על תקינות המוצר.

 

הוסף תגובה
צילום: canva
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה